Esther Cazant

Marketing Manager

Over Esther

Ik ben mijn carriére begonnen bij social media bedrijf Apostle waar ik als community manager werkte. Daar kwam ik direct al met Blue Engineering in contact als klant van de social media diensten. Later ben ik voor Bart Verlegh gaan werken die als zzp-er voor Blue Engineering en het Blue Innovation Center als strategisch marketeer werkte en ben zodoende bij een breder aspect van Blue Engineering betrokken geraakt. Deze eenmanszaak groeide uit tot het inmiddels omvangrijke marketingbureau Bluehub, waar ik tot maart 2019 (3 jaar) heb gewerkt. Ik vond het erg gaaf om dit bedrijf mee te helpen groeien. Tussendoor heb ik een uitstap gemaakt als Senior Marketeer bij het Limburgs Museum waar ik me vooral bezighield met de grotere projecten, onderzoek en de klantreis. Echter, toen Blue Engineering behoefte kreeg aan een fulltime marketing manager was de stap snel gezet.

Bij Blue Engineering ben ik nu verantwoordelijk voor de volledige invulling van de marketing. Van strategie tot operatie. Heel breed en daardoor ook heel divers. De organisatie is in de tijd dat ik er niet was hard gegroeid en is dus veel om op te pakken.

Het mooie aan Blue Engineering vind ik dat we hard werken aan het samenbrengen van twee werelden die ogenschijnlijk weinig met elkaar te maken hebben: industrie/techniek en duurzaamheid. Echter hebben de twee elkaar super hard nodig om tot een nieuwe wereld te komen die voor planet, people én profit gunstig is. Ook de interne organisatie van Blue Engineering vind ik mooi. Middels holacracy is iedereen autonoom verantwoordelijk voor het bijdragen aan onze purpose.